ahahah ...kje so zdaj tisti Janšisti, ki so kar naprej plzali imena tistih ki kradejo po državi ...so potihnli kot fine ritke ?
Zakaj Ivan Simič hodi na Furs in njegove urade po Sloveniji
https://necenzuriran...loveniji-861516
Lastnik in direktor podjetja za davčno svetovanje piše davčne zakone in
serijsko obiskuje finančne urade po vsej Sloveniji. V tem ne vidi konflikta interesov.
Pol leta po tem, ko je vlada zamenjala generalnega direktorja Fursa Petra Jenka,
se v instituciji, pristojni za pobiranje davkov in nadzor nad davčnimi
zavezanci, krepi vpliv kadrov SDS. Od začetka marca Furs vodi Simon Starček,
nekdanji podpredsednik odbora SDS za izobraževanje, ki je v prvi
Janševi vladi na ministrstvu za šolstvo vodil direktorat za šport. Takoj
po prihodu je Starček imenoval novega direktorja uprave za nadzor na
generalnem finančnem uradu, ki je v zadnjih letih dobila velika
pooblastila. To je postal Tomaž Deželak, predsednik lokalnega odbora SDS iz Domžal in podžupan te občine.
Dva ključna položaja na Fursu, ki mora delovati politično nevtralno in
profesionalno, tako zasedata osebi, vrsto let tesno povezani z vladajočo
politično stranko. Vse to se dogaja v času, ko najvplivnejši člani SDS
javno pozivajo, naj se Furs loti podjetij in posameznikov, ki jim dojemajo kot nasprotnike.
Toda v zadnjem mesecu je v prostorih
Fursa pogosto mogoče videti še eno ime, ki se je v zadnjih letih
zbližalo s SDS. Gre za davčnega svetovalca Ivana Simiča, nekdanjega direktorja Fursa v času prve Janševe vlade, ki zdaj vodi strateški svet za debirokratizacijo.
Po podatkih, ki smo jih pridobili, je Simič v marcu kar sedemkrat obiskal
Furs. V tem času se je dvakrat sestal z generalnim direktorjem Starčkom,
petkrat pa z direktorji finančnih uradov z različnih delov Slovenije.
Kaj Simič počne na teh obiskih? Na Fursu pojasnujejo, da jih obiskuje
kot predsednik strateškega sveta, tema pogovorov pa je debirokratizacija
na davčnem področju. "Med njegovimi nalogami je tudi naloga
poenostavitev poslovanja finančne uprave, razbremenitev zaposlenih in
ugotavljanje morebitnih nepravilnosti pri izdajanju sklepov oziroma odločb," so poudarili na Fursu.
oda Simičev obisk odpira vprašanje njegove dvojne vloge. Simič je
namreč tudi večinski lastnik in direktor podjetja Simič & Partnerji,
ki trenutno v postopkih pred Fursom zastopa vsaj pet podjetij oziroma
fizičnih oseb. Na eni strani Simič kot davčni svetovalec, ki zastopa
tudi nekatere največje davčne zavezance, v zadnjih mesecih redno javno
kritizira delo Fursa. Odkrito je pozival celo h kazenskemu pregonu
posameznih davčnih inšpektorjev. Na drugi strani Simiču vodenje
strateškega sveta omogoča pripravo zakonodaje, po kateri se bo moral
ravnati Furs, s čimer lahko reši potencialne težave njegovih strank. Na
dnevni ravni mu odpira vrata do vseh pomembnejših ljudi na Fursu. Simič
konflikta interesov ne vidi. Njegova pojasnila objavljamo spodaj v
celoti.
Preberite še:
Vladna služba "raztrgala" megazakon Ivana Simiča
Kaj razkrivajo zabeležke sestankov na štiri oči
Simičevi obiski na Fursu so se začeli takoj po tem, ko je njegovo vodenje
prevzel Simon Starček. Prvič sta se sestala 5. marca. Iz uradne
zabeležke, ki smo jo pridobili od Fursa, izhaja, da je šlo za sestanek
na štiri oči, na katerem ni bilo nobenega drugega uslužbenca Fursa.
Simič je Starčku predstavil zakon o debirokratizaciji. Gre za tako
imenovani "mega zakon", s katerim želi vlada v enem mahu spremeniti 16
drugih zakonov. Kot smo razkrili, so mu zaradi ustavne spornosti, poseganja v človekove pravice,
škodljivosti za državo in njene dodatne finančne nasprotovali pravniki iz vladne službe za zakonodajo in službe posameznih ministrstev.
Na koncu je moral predlog zakona v vladno proceduro vložiti kar kabinet predsednika vlade.
O isti temi, torej zakonu o debirokratizaciji, sta Simič in Starček
govorila tudi na drugem sestanku 17. marca – spet na štiri oči. Uradna
zabeležka tega sestanka je po dolžini in vsebini na las podobna
zabeležki prvega sestanka. Iz nje izhaja, da mu je Simič predstavil
nekatere določbe predloga istega zakona. In sicer tiste, ki bodo
spreminjale zakone o davčnem postopku, davčnem potrjevanju računov,
prispevkih za socialno varnost, preprečevanju dela na črno, o splošnem
upravnem postopku, prijavi prebivališča in centralnem registru
prebivalstva. Simič in Starček sta se enako kot dva tedna pred tem
dogovorila, da bodo na Fursu te predloge preučili.
Je res šlo za temo, zaradi katere bi se morala Simič in Starček v dveh tednih kar
dvakrat sestati sama? Kot je razvidno iz gradiv, ki smo jih pridobili od
vlade, je eden od članov Simičevega strateškega sveta po funkciji tudi
generalni direktor Fursa. To pomeni, da uslužbenci Fursa že od maja lani
ves čas sodelujejo v pripravah predlogov za poenostavitev davčnih
predpisov, jih sproti analizirajo in po potrebi dajejo pripombe. Iz
zapisnikov sej izhaja, da so vodilni predstavniki Fursa redno obiskovali
seje Simičevega strateškega sveta. Težko je verjeti, da Starček o
njegovem delu ne bi vedel ničesar, saj je bil od lani jeseni namestnik
zdaj že nekdanje začasne generalne direktorice Irene Nunčič.
Preberite še:
Janša za državno srebrnino izbral Ivana Simiča
Kot nam je dejal Simič, se je kot predsednik strateškega sveta ob teh
obiskih "pogovoril z vodstvom finančnih uradov o možnih načinih
poenostavitve poslovanja in razbremenitvah zaposlenih v Fursu ter Furs
ponovno približati davkoplačevalcem". Kakšna in čigava pooblastila mu
omogočajo serijsko obiskovanje finančnih uradov? "Mag. Ivan Simič je
znan po tem, da je v letih 2006 do 2008 poenotil poslovanje davčne
uprave in davčne zavezance razbremenil vlaganja dohodninskih napovedi.
Prav tako je uvedel tudi druge poenostavitve. Podobno je izvedel tudi v
Republiki Srbiji, ko je bil direktor njihove davčne uprave. Tudi sedaj
je v skladu s prej navedenim sklepom med njegovimi nalogami tudi naloga
poenostavitev poslovanja finančne uprave, razbremenitev zaposlenih ter
ugotavljanje morebitnih nepravilnosti pri izdajanju sklepov oziroma
odločb," so nam odgovorili na Fursu.
Res je, da je Simič med
letoma 2006 in 2008 redno obiskoval finančne urade po Sloveniji. Toda
takrat je to počel kot direktor Fursa, ki ga je na ta položaj imenovala
prva Janševa vlada. Zdaj Simič s Fursom ni v nobenem pogodbenem ali
drugem razmerju, ki bi jasno opredeljevalo in preprečevalo tveganja za
morebitno uhajanje informacij s Fursa. Simičeva pogodba s kabinetom
predsednika vlade, ki smo jo pridobili po zakonu o dostopu do informacij
javnega značaja, med njegovimi nalogami ne določa obiskovanja vseh
izpostav državnih institucij. Določa pa, da mora mesečno v povprečju
opraviti 50 ur dela, za kar prejme 3.500 evrov, pri čemer pogodba velja
do konca mandata Janševe vlade.
Preberite še:
Bliskoviti udar SDS na davkarijo
Napada inšpektorje in hodi do njihovih šefov
Na Fursu na vprašanje, kakšna je njihova politika do obiskov in stikov
uslužbencev z zasebnimi davčnimi svetovalci in ali obstaja kakšen
pravilnik, kodeks ali drug predpis, ki ureja poročanje o teh obiskih,
niso odgovorili. Ponovno so poudarili, da Simič k njim ni prišel kot
davčni svetovalec, ampak kot predsednik strateškega sveta. Toda Simič
kot davčni svetovalec, ki pred Fursom brani davčne zavezance, pogosto
ostro nastopa tudi do posameznih davčnih inšpektorjev. Nedavno je od
Fursa zahteval, da bi moral "ustrezno ukrepati zoper tiste, ki so
odločali nezakonito ali pa so naročali nezakonito odločanje". Sam bi jim
zaradi vodenja nekaterih postopkov naložil plačilo zamudnih obresti.
Furs hvali Simiča: poenostavlja in razbremenjuje
Toda Starček Simiču ni odprl le vrat sedeža Fursa, ampak tudi njegovih
izpostav po vsej Sloveniji. Na isti dan, ko se je prvič uradno srečal s
Starčkom, torej 5. marca, je Simič obiskal še finančna urada v Brežicah
in Novem mestu. Štiri dni pozneje, 9. marca je bil Simič v Kočevju, 12.
marca pa v Celju in Hrastniku. Uradnih zabeležk teh sestank na Fursu
nimajo. Pojasnili so nam le, da "so na obiskih sodelovali direktorji
uradov in vodje sektorjev".
Simič zagotovo dobro ve, na katerih finančnih uradih delajo
inšpektorji, ki jih napada. Kako jih bo vodstvo Furs zaščitilo pred
Simičevimi javnimi pritiski na njihovo delo? "Na finančni upravi imamo
vzpostavljeno službo za notranje preiskave in v primeru, če ta ugotovi
morebitne nepravilnosti pri delu uslužbencev, finančna uprava zoper
svoje zaposlene tudi ustrezno ukrepa. Če pa se očitki izkažejo za
neutemeljene, po 81. členu zakona o finančni upravi zagotovi pravno
pomoč uslužbencu ali nekdanjemu uslužbencu, zoper katerega se vodi
predkazenski postopek oziroma zoper katerega je uveden kazenski ali
odškodninski postopek zaradi opravljanja uradnih nalog, ki jih je po
oceni finančne uprave opravil v skladu s predpisi," odgovarjajo na
Fursu.
Simič se je sicer pred očitki o konfliktu interesov branil
že med njegovim vodenjem Fursa. Takrat je kot generalni direktor želel
odpustiti inšpektorja Đorđeta Perića, ki je ugotovil
davčne nepravilnosti v podjetju Partner Fin. Tega je v davčnem postopku
zastopalo podjetje Simič & partnerji, katerega lastnik je sam Simič.
Vladna komisija je razveljavila odpoved delovnega razmerja Periću,
Simič pa je serijsko vlagal tožbe proti medijem zaradi razžalitve in
duševnih bolečin.
Kaj nam je odgovoril Ivan Simič
1. S čigavim pooblastilom oziroma sklepom ste obiskali sedež Fursa in posamezne finančne urade?
Sedež Fursa sem obiskal kot predsednik Strateškega sveta za debirokratizacijo
na davčnem, gospodarskem in okoljskem področju. V sklepu o ustanovitvi
navedenega strateškega sveta, z dne 18.05.2020, je zapisano, da
debirokratizacija na davčnem področju zajema tudi uvedbo poenostavitev v
poslovanju Fursa, prilagoditev organizacijske strukture in
razbremenitev zaposlenih.
2. Kaj je namen teh obiskov?
Namen teh obiskov, kot predsednika strateškega sveta, je pogovoriti se z
vodstvi finančnih uradov o možnih načinih poenostavitve poslovanja in
razbremenitvah zaposlenih v Fursu ter Furs ponovno približati davkoplačevalcem.
3. Ali bi sami kot direktor Fursa
soglašali, da zasebni davčni strokovnjak brez vaše prisotnosti obiskuje
posamezne finančne urade?
V konkretnem primeru ne nastopam kot zasebni davčni strokovnjak, temveč kot predsednik strateškega sveta.
V kolikor pa bi bil direktor Fursa, bi bil zelo zainteresiran za
izboljšave postopkov in poenostavitve delovanja Fursa.
4.
Kako se izogibate konfliktu interesov, saj ste večinski lastnik in
direktor davčnosvetovalne družbe, ki po uradnih podatkih Fursa zastopa
več podjetnikov oziroma fizičnih oseb v davčnih postopkih?
V konkretnem primeru ne vidim nobenega konflikta interesov, saj se ne
pogovarjamo o konkretnih primerih, temveč se pogovarjamo o tem, kako
posodobiti poslovanje Fursa, kako poenostaviti poslovanje Fursa, kako
zaposlenim v Fursu olajšati poslovanje in kako davčnim zavezancem olajšati poslovanje s Fursom.
5. Ali ste med obiski govorili s predstavniki uradov in Fursa o konkretnih pravnih osebah?
Ne,o konkretnih pravnih osebah nismo govorili, ker za to ni nobene
potrebe. Vaše vprašanje me na nek način preseneča, glede na to, da imamo
dolgo zgodovino. Res je, da sem davčni svetovalec in večinski lastnik
davčno svetovalnega podjetja, toda res je tudi, da sem bil dvakrat
direktor davčne uprave v dveh različnih državah, v Sloveniji in v
Srbiji, da sem dvakrat vodil Evropsko združenje davčnih uprav in za mene
na tem področju ni novosti. Sem starejši gospod, z veliko izkušenj na
področju davčnega svetovanja, vodenja finančnih uprav in reorganizacije
dela finančnih uprav. V Sloveniji ni nikogar, ki bi na tem področju imel
toliko izkušenj, kot jih imam sam. Z znanjem in izkušnjami, ki jih
imam, lahko v veliki meri prispevam k posodobitvi poslovanja Fursa.