Za nemoteno delovanje te spletne strani uporabljamo piškotke. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z našo politiko piškotkov. Nadaljuj
Lunin net

Hitri skok na vsebino


Fotka

Dp/Ego - Spiritus/BM ark


  • Prijavi se, če želiš komentirati
* * * * - 2 x ocenjeno
6 komentarjev na to temo

#1 ardent

ardent
  • Legenda Foruma
  • Št. objav: 1 812

Objavljeno: 26. maj 2007, 08:51

Tri območja so, v katerih se gradi svet odnosa.

Prvo: življenje z naravo, kjer se odnos zadrži na pragu jezika.

Drugo: življenje z ljudmi, kjer postane govorno oblikovan.

Tretje: življenje z duhovnimi bitnostmi, kjer je odnos brezbeseden, vendar govor porajajoč.

V vsakem območju, v vsakem deju odnosa zremo prek vsega, kar za nas postaja prisotno, na rob večnega Tija, iz vsega občutevamo njegov dih, v vsakem tiju ogovarjamo večni Ti - v vsakem območju na svoj način.
Vsa območja so zajeta v njem, on v nobenem.
Skozi vsa sije ta ena prisotnost.
Mi pa lahko vsako območje razrešimo te prisotnosti.

Iz življenja z naravo lahko odpravimo " fizični svet ", svet konsistence; iz življenja z ljudmi " psihični " svet, svet afektivnosti; iz življenja z duhovnimi bitnostmi " noetični " svet, svet veljavnosti.

Zdaj jim je odvzeta prosojnost in s tem smisel, vsako je postalo uporabno in motno, pa čeprav jim nadevamo svetleča imena: kozmos, eros, logos.
V resnici namreč kozmos za človeka obstaja le, če mu vesolje postane dom s svetim ognjiščem, na katerem opravlja daritve; in eros zanj obstaja le, če mu bitja postajajo podobe Večnega, občestvo z njimi pa razodetje; in logos zanj obstaja le, če z delom in s službo duha ogovarja Skrivnost.
Slovesen molk oblike, ljubeča govorica človeka, oznanjajoča nemost kreature: vse to so vrata v navzočnost Besede.

A, če naj se dogodi popolno srečanje, se troje vrat združi v ena vrata Resničnega življenja in ne veš več, skozi katera si vstopil.


#2 ardent

ardent
  • Legenda Foruma
  • Št. objav: 1 812

Objavljeno: 26. maj 2007, 11:33

Svet je za človeka dvojen zaradi njegove dvojne drže.
Človekova drža je dvojna zaradi dvojnosti temeljnih besed, ki ju more izrekati
Temeljni besedi nista samcati besedi, temveč dvojici besed.

Ena temeljna beseda je besedna dvojica jaz - ti.

Druga temeljna beseda je besedna dvojica jaz - ono; pri tem se temeljna beseda ne spremeni, če namesto onega nastopi beseda on ali ona.
Zato je tudi človekov jaz dvojen.
Jaz temeljne besede jaz - ti je namreč drug kakor jaz temeljne besede jaz - ono.

#3 ardent

ardent
  • Legenda Foruma
  • Št. objav: 1 812

Objavljeno: 26. maj 2007, 11:41

Temeljni besedi ne izražata nečesa, kar bi obstajalo zunaj njiju, temveč - izgovorjeni - prikličeta obstoj.
Temeljni besedi se izrekata z bitjem.
Če je izrečen ti, je z njim izrečen jaz besedne dvojice jaz - ti.
Če je izrečeno ono, je z njim izrečen jaz besedne dvojice jaz - ono.
Temeljno besedo jaz - ti je mogoče izgovoriti le s celim bitjem.

#4 ardent

ardent
  • Legenda Foruma
  • Št. objav: 1 812

Objavljeno: 26. maj 2007, 12:21

Jaza samega na sebi ni, je samo jaz temeljne besede
jaz - ti in jaz temeljne besede jaz - ono.
Ko človek izreja jaz, misli na enega teh dveh.
Tisti jaz, na katerega misli, je prisoten, ko izreka jaz.
Tudi, ko izreka ti ali ono, je prisoten jaz ene ali druge temeljne besede.

Biti jaz in izrekati jaz je eno. Izrekati jaz in izrekati eno od temeljnih besed je eno.
Kdor izreka temeljno besedo, vstopi v besedo in biva v njej.

#5 ardent

ardent
  • Legenda Foruma
  • Št. objav: 1 812

Objavljeno: 26. maj 2007, 13:01

Kdor izreka ti, njegov predmet ni nekaj. Kjer je namrreč nekaj, je tudi je tudi drugi nekaj, vsako ono meji na drugo ono; ono obstoji samo tako, da meji na druge. Kjer pa se izreka ti, tam ni nobenega nekaj. Ti ne meji.
Kdor izreka ti, nima nečesa, nima ničesar. Pač pa je v odnosu.

Pravijo, da človek izkustveno spoznava svoj svet. Kaj to pomeni? Ćlovek potuje čez površje stvari in jih izkuša. Iz njih potegne znanje o njihovi sestavi, izkustvo. Izkuša, kako je s stvarmi.

Vendar človeku ne približujejo sveta samo izkustva.
Saj mu ta približujejo le svet, ki sestoji iz onega in onega in onega, iz njega in njega in njein nje in onega.

In pri tem se nič ne spremeni, če zunanjim pridamo še notranja izkustva: sledimo le nevečnemuločevanju, ki izvira iz sle človeškega rodu, da bi skrivnosti smrti odvzel njeno ostrino. Notranje kakor zunanje stvari - stvari med stvarmi!

#6 ardent

ardent
  • Legenda Foruma
  • Št. objav: 1 812

Objavljeno: 2. junij 2007, 10:31

Temeljni vzgib imenujem človekovo bitnostno dejanje, nekakšno notranje dejanje ( lahko ga razumemo kotnotranje dejanje, vendar ga ni, če ga ni tudi v napetosti očesnih mišic in v sami hoji ), okoli katerega se gradi neka bitnostna drža.
To ni mišljeno časovno, kakor, da enkratno dejanje prednjači pred stalno držo; pač pa je resnica slednje v tem, da temeljni vzgib vedno na novo, nenamerno, a tudi ne iz navade, udejanja.
Drugače bi drža imela le še estetski ali pa še politični pomen, kot lepa in učinkovita laž.

#7 mako106

mako106
  • Lunatik
  • Št. objav: 7 055

Objavljeno: 5. junij 2007, 20:59

:palec:




Uporabniki, ki si ogledujejo to temo (0)

Člani: 0 - Gosti: 0 - Skriti člani: 0