Rastline v naravi pomebne za čebele
#26
Objavljeno: 31. maj 2003, 11:55
#27
Objavljeno: 1. junij 2003, 08:31
Jani
#28
Objavljeno: 2. junij 2003, 08:28
a je bilo čez vikend dobro točenje?
Tudi sam sem imel namen točiti, vendar pa sem to opravilo preložil za en teden - v nekaterih panjih med še ni pokrit.
#29
Objavljeno: 2. junij 2003, 08:36
glede napisanega se popolnoma strinjam.
Lokacija, kjer imam trenutno čebelnjak je resnično v redu, saj kmetje travnika še vedno niso pokosili. Tudi glede gozda je vse o.k., saj so nekajletna krčenja vendarle zaustavili.
Kot prevažalec takšnih problemov verjetno ne bi imel.
#30
Objavljeno: 2. junij 2003, 21:15
Imam še 30 družin v stacionarnem čebelnjaku in pridejo nared ta vikend vsaj upam, da bo tak.....
#31
Objavljeno: 3. junij 2003, 08:15
A je bila to akacija? Sodelavka v službi mi je ravno danes povedala, kako dobra paša je trenutno med Lazami in Logatcem (smreka?).
Smrk, jaz pa z mojimi čebelcami komaj čakam na kostanj, ki je na mojem koncu glavna paša.
Ko sem že ravno pri prevozih me zanima, koliko stane takšen kamion za 30 oz. 40 panjev?
#32
Objavljeno: 3. junij 2003, 21:02
He a razmišljaš v tej smeri Mobilnost je res dobra včasih pa je grenak med tole, ko pripelješ pa se vse zalomi!
Točil sem akacijo ampak barva ni ta prava kajti so mi malo ogrščice dodale ali pa še kaj za zlato medalijo letos verjetno ne bo!?
#33
Objavljeno: 4. junij 2003, 07:52
ja, razmišljam v smeri razširitve čebelarstva. Trenutno imam 40 AŽ v čebelnjaku, s povprečjem 20 kg/panj/sezona. Se ne pritožujem, ker pa imam čas in voljo pa bi rad še kaj več. Niham med nabavo dodatnih LR panjev oz. nabavo prevoznega sredstava, na katerem bi bile čebele skozi vso sezono (pretovarjal sem jih samo enkrat in - pošteno povedano - nimam želje zadevo še kdaj ponovit).
Glede na pogovore s starejšimi in iskušenimi kolegi se vedno bolj nagibam k nakupu kamiončka. Ravno včeraj mi je znani rejec matic rekel, da je med na kolesih in da mi LR panji ne bodo prinesli več kot AŽ-ji?! Kaj pa vem, slišal sem tudi drugačne verzije; da je v LR lažje čebelarit (manj časa za opravila...) in da je pri enaki paši donos 50 % večji.
Glede prevažanja; ali točiš na terenu v kamionu, ali čebele pripelješ domov in med stočiš doma?
Pa še tole; kako je z registracijo kamiona oz. ko ga pelješ na AMZS, ga pelješ praznega (sprašujem zaradi pretovarjanja; ker sem sam, druge pa nerad "gnjavim" za fizične opravke).
Marko, hvala za navedene destinacije (Laze, Kresnice...). Ob priliki bom šel pogledat.
#34
Objavljeno: 17. junij 2003, 06:59
Kako je z LR se v to nebi spuščal, ker z njimi ne čebelarim, za prevoz pa niso idealni to vsi znajo. Kolkor več medu dajo tudi ne vem po nekaterih pogovorih še tolko ne kot moji AŽ-ji samo pašne razmere niso enake zato primerjava ni realna.
Točim v tovornjaku, zadaj je prostor za točenje imam pač manj družin gor in je zadaj en del predelan v te namene, na moji spletni strani se upam to vidi na podstrani moj začetek je slika tovornjaka. Točilo je privito na pod, da ne skače in ne drsi ter motor je z delovanjem 220 in 12V torej laufa na akumulator. Z osebnim avtom in prikolico prepeljem sode in opremo pa seveda tudi med, pred tremi leti z pohorja kar 800 kil na prikolici uh to so bili lepi časi! Na tehnični pregled grem z panji vred seveda to lahko narediš zjutraj ali pozno zvečer. Pri nas začnejo delat ob 6:00 in potem si lahk tam pa ni problema drugače jih ne moreš zapret.
PRIPOROČAM ti, če boš kamionček kupil, da ga GENERALNO popraviš, urediš skratka vse in tudi panje, da potem imaš vsaj 5 let mir. Zelo zoprno je kaj popravljat, ko je vse naseljeno
#35
Objavljeno: 17. junij 2003, 11:38
#36
Objavljeno: 17. junij 2003, 13:24
Šofer z izkušnjami na starejših tipih TAM-ovih vozil in seveda občutek pri vožnji je pomemben. Tudi poznavanje ceste, da ne zapelje čez udarne jame z silo, paziti treba na nekaj malenkosti in se lahko vozi to brez težav. Sam nisem imel nobenih problemov do sedaj, možnost, da gre kaj narobe je pri specialno preurejenih vozilih majna, dočim pa nakladanje in razkladanje pa prevoz z navadnim tovornjakom je bolj nevarno kaj sam čas tega postopka je daljši
Če te še kaj zanima, izvoli
#37
Objavljeno: 19. junij 2003, 16:38
in
......kakšn je % takšnih nesreč, da se morda tovornjak zvrne´ ... ?
#38
Objavljeno: 19. junij 2003, 17:23
vse to doživljam, ko tako spremljam tovornjak zadaj, ni drugače kot vsak tovornjak na cesti, mogoče je res malce počasnejši ampak kakih ovir ne dela. To se vozi zelo pozno ponoči ali do 5 ure vjutro in verjemi cesta je prazna takrat.
% nesreč je pa tako majhen jaz ne poznam nikogar tu okoli, da bi imel kdaj nesrečo, okvaro ja ampak prevrnil to pa ne vem. Seveda je vsak že bil na kritični točki kdaj tudi jaz sem enkrat molil, da se dobro izteče, vse to pa na terenu kjer smo postavljal ne na cesti. Kar za las je šlo, da se ni obrnilo na travniku ampak hvala bogu se je dobr izteklo
#39
Objavljeno: 19. junij 2003, 17:49
res! seveda je to še bel varn, če ima spremljevalno vozilo, jah to pa ste se res organiziral, heee
A pa veš kej pogrešam to, da kamion-bus nima debelejših, stabilnih gum, ima samo tanke˝ ?
#40
Objavljeno: 20. junij 2003, 09:52
KAJ oziroma kako je tole mišljeno, ne štekam
#41
Objavljeno: 30. junij 2003, 09:51
Malce že brskam po oglasih in si ogledujem razne Tam-ove kamiončke, primerne za prevoz čebel. Čeprav imam tudi c kategorijo se bolj nagibam k nakupu manjšega vozila, voznega s c kategorijo.
Zanima me še, ali velja za kamione, ko so starejšega letnika, obvezen TP na vsake pol leta in kakšna je cena TP in registracije?
#42
Objavljeno: 30. junij 2003, 09:55
popravek; mislil sem na vozilo, vozno z b kategorijo. Mislim, da bi tudi na takšen avto lahko spravil 40 panjev.
#43
Objavljeno: 30. junij 2003, 10:14
Kot bodočega prevažalca me te stvari zelo zanimajo zato v naprej hvala za odgovor.
#44
Objavljeno: 30. junij 2003, 15:53
Priporočam ti nakup že v te namene predelanega vozila kajti drugače se ne splača, če ga sam preelaš rabiš ATEST kar pa spet stane.
Cena tehničnega z zavarovanjem je za C kategorijo okoli 80.000 na leto in jasno 2× tehnični z tem se bojujemo ampak jaz nikoli nisem peljal 2 đ kajti pozimi čebel ne moreš peljat na tehnični!?
Premik na pašo, rabiš dovoljenje lastnika zemljišča in seveda tamajšnjega poverjenika za pasišče pa veljavno veterinarsko spričevalo!?
Če te še kaj zanima pa napiši...
#45
Objavljeno: 1. julij 2003, 14:18
Pa se da takšen kamion voziti samo s C kategorijo, ali je potrebno opraviti še kakšen izpit?
Strinjam se, da so manjši kamioni "premajhni" in da se splača kupiti že predelan in A-testiran kamion. A je A-test vse kar moram dobiti poleg kupljenega avtomobila (seveda poleg običajnih dokumentov) ali obstajajo za tovrstna vozila še kakšni papirji. Zanima me tudi, kdaj so v MB prenehali izdelovati te tovornjake.
#46
Objavljeno: 1. julij 2003, 19:06
Vsa vozila katerih skupna dovoljena masa presega 3500 kg rabiš C kategorijo in nič drugo, če ne prevažaš nevarnih snovi ali pa tovora, ki je širši od 2,5 metra.
Tudi licence ne rabiš za tako vozilo seveda pod pogojem, da je res registrirano za ta namen in v prometni piše pod namen ''ZA ČEBELE''....
Če ti kupiš že predelan kamion, ki je bil registriran že nekaj let za te namene ne rabiš nič razen kupoprodajno pogodbo overjeno pri notarju in potrdilo o plačilo davka od prodaje-nakupa, verjetno bo davek poplačal prodajalec to je stavr dogovora!? Zraven še staro prometno dovoljenje in to je vse. Tovornjak popraviš, prebarvaš skratka malo generalko in registriraš pa je!?
Kdaj so nehali ne vem mislim, da okoli 95 leta ali kaj pozneje, dele za te zadeve dobiš še vedno, rabljene zelo poceni ali celo zastonj pa tudi nove. Moj TAM je letnik 1967 in je starejši od mene,je pa tehnično brezhiben in v odličnem stanju. Čar teh TAM-ov je v zračno hlajenem motorju ne rabiš skrbet za hladilno tekočino kar je problem pred zimo...
#47
Objavljeno: 2. julij 2003, 13:03
Na sliki, kjer si predsatvil svoj kamion nisem videl, ali je streha nad panji trdna ali pa je cerada? Kako je z zračenjem notranjosti (ko delaš s čebelami je najverjetneje zelo vroče)?
#48
Objavljeno: 2. julij 2003, 18:50
Na mojem je širina med panji 110 cm kar omogoča dovolj prostora za delo. Eno okno je na strehi, eno na sprednji strani, ki gleda proti kabini ( to okno služi za prezračevalni tok pri prevozu kajti odpreš lahko le 5 cm navzven in imaš pretok zraka noter) in eno zadaj v prostoru za točenje. Vsa okna so brez stekel, na strehi je takšno kot jer bilo v starih avtobusih ( ker streha je od avtobusa odrezana in navarjena) stransko je pločevina, ki se odstrani in ostane le mreža, sprednja isto pločevina ampak je fiksna lahko se odpre za 5 cm ali pa v celoti navzgor pri delu z čebelami in seveda vrata zadaj, ki so velika isto pločevina!
Stekla niso priporočljiva, ker je za vlom zelo poenostavljeno, zato čim več zaščite. Vse je zaklenjeno drugače je lahko hudo pa še neke varovalne zadeve so za nepridiprave.
Streha kot sem napisal je od avtobusa in ne more biti nobene cerade, ker to ne gre skozi tehnični, celotna konstrukcija mora biti zvarjena in varit mora oseba, ki je za to usposobljena in ima atest varilca kajti drugače kasneje ne dobiš atesta, če to sam čaraš!?
Vročina nebi bila noben problem kajti vso ogrodje je z vmesno izolacijo ( 5 cm mehki tervol) edino streha je del, ki greje, ker je nemogoče bilo razdirat zaradi starosti, da bi izoliral vse ostalo je zunaj pločevi, potem tervol in z pop-kovicami pritrjen beli okrasni lesomat znotraj!?
V kolikor te zanima ogled pošlji tvoj e-mail pa ti pošljerm tule izgleda ne morem priložit slik
#49
Objavljeno: 3. julij 2003, 07:47
E mail je na poti, za slike v naprej hvala
Omenil si tudi varnost. A so s tem zavarovane čebele in panji na prikolici kot tudi kabina avtomobila? Že kar nekajkrat sem pomislil na to, da bi ti lahko avto kakšna baraba tudi poskušala odpeljati ali pa odnesti s seboj vsaj kakšen del?! A se že dogaja tudi to?
Ko sem vprašal nekaj čebelarjev na mojem koncu so mi rekli, da - razen z medvedom - nimajo tovrstnih slabih izkušenj (s prikolic sicer snamejo gume oz. kolesa in to je vse). Ko sva že ravno pri kosmatincih - najverjetneje je tudi zoper njihov velik apetit po medu dobrodošla kakšna zaščita.
#50
Objavljeno: 3. julij 2003, 13:26
Uporabniki, ki si ogledujejo to temo (0)
Člani: 0 - Gosti: 0 - Skriti člani: 0