Hja, brez vse te navlake, katero naberemo tokom življenja bi bilo silno dolgočasno. Vse, od sreče do trpljenja je posledica svobodne volje, naše možnosti izbora. Vedno imaš vsaj dve možnosti in ena od možnosti je dobra. Ampak izbira prinaša tudi možnost napake in s tem trpljenja. Sicer pa ... kako bi vedel, kaj je sreča, če se ne bi nikoli nesrečno počutil? Kar dobro je, da imamo izbiro in da se na napakah učimo, kajti potem je dobro kvalitetnejše.Za moje pojme je bolje biti robot brez čustev, namenjen samo roku trajanja...življenje bi bilo totalno nezapleteno
Naša velika sreča!
#26
Objavljeno: 13. december 2007, 18:03
#27
Objavljeno: 13. december 2007, 19:43
Ok.
Zakaj?
Zakaj vse to?
Koji kurac moram buljit in brat in gledat in čutit in vohat in sanjat in klat in božat in poskušat razumet in na koncu konca, vse to poslat proč in se sprijaznit, da tega ne morem obdržati?
Mislm, da je keč v tem, da se posameznik nauči tudi to, kako žogico izpustit tako, da se sama vrne in tam tudi ostane. Ponvad je pa tko, da žogico loviš okol in ko jo končno ujmeš vidš, da to ni to al pa ti spet uide in valda ne pride nazaj.
#28
Objavljeno: 14. december 2007, 08:41
Duhovni svet (Božje prebivališče) je svet, ki ga sestavljajo le zavestna bitja večih kategorij.
V duhovnem svetu lahko prebiva le Bog in tista bitja, ki so Mu popolnoma naklonjena, tj. Ga služijo v enem izmed 5-tih možnih ljubezenskih odnosih.
V materialnem svetu prebiva Bog v obliki oz. funkciji Puruše (Uživalec, Kontrolor in Dodeljevalec rezultatov ostalih bitij) in bitja, ki se bodisi zavedajo svojega večnega služenjskega odnosa z Njim ali ne. Tista, ki se ne, se zmotno poistovečajo z materijo in ob tem trpijo. Če se nočjo zlepa, se vsaj zgrda (a vseen boljš kot nič) iz tega trpljenja naučijo kaj zanje ni dobro počet in so posledično pripravljeni poslušat Božje besede in besede realiziranih oseb (ki jim tu sicer ni potrebno biti, a izpolnjujejo željo Boga za učenje drugih), ki povedo kaj je za njih dobro počet. Če to počnejo, se osvobodijo vpliva materije in s tem trpljenja, se zavejo svojega večnega odnosa z Bogom, začnejo delovat v skladu s njim in dosežejo pravo zadovoljstvo. Ko postopoma popolnoma razvijejo oz. obudijo svojo ljubezen do Boga, so kvalificirani za vstop v duhovni svet.
Bitja, ki so zlorabila svojo relativno svobodno voljo, so izgubila pravico direktnega videnja Boga. Z materialnimi čutili se duhovnih objektov direktno ne da vidt. A Bog se lahko iz svoje Vsemogočnosti direktno razodene tudi materialnim čutilom pogojenih duš in jim tako omogoči, da Ga z njimi služijo ter tako postopoma spet odprejo svoje večne oči, če hočejo seveda. To je sestop oz. pojavitev Boga v tem materialnem svetu za dobrobit pogojenih duš.
Bog osebno se v tem svetu na tak način pojavlja le občasno. Je pa tu stalno na voljo v svojih drugih oblikah, tko da iz Njegove strani nismo za nič prikrajšani. Če čutmo, da smo za karkol prikrajšani, je to naša krivda, ker ne sprejmemo vedno nam dane milosti Boga.
Se je pa v tej dobi Bog osebno že pojavil, v svoji najbolj milosti obliki kot Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhu. Najbolj milostni zato, ker nam je razodel najlažji možni način osvoboditve od materialne eksistence (trpljenja), ter možnost razvitja najintimnejše oblike ljubezni do Boga.
Res mamo srečo. A če te priložnosti ne izkoristmo smo najbolj nesrečni.
Nitai Gouranga!
#29
Objavljeno: 14. december 2007, 10:50
#30
Objavljeno: 14. december 2007, 12:05
hvala BoguDobr maš ti naprane možgane z to tvojo vero
#31
Objavljeno: 14. december 2007, 14:12
Uf, kako imaš to popredalčkano. Lepo si se naučil iz knjig.Kabalist, materialni svet je svet, ki ga sestavljajo materija (groba in subtilna) ter zavestna bitja večih kategorij.
Duhovni svet (Božje prebivališče) je svet, ki ga sestavljajo le zavestna bitja večih kategorij.
Hm, si res natančno štel. Kako ti uspe? Meni pri različnih tehnikah ni nikoli uspelo posvečati pozornosti na razna preštevanja.Ga služijo v enem izmed 5-tih možnih ljubezenskih odnosih.
, Kaj pa, če živi v vlogi Miki Miške?V materialnem svetu prebiva Bog v obliki oz. funkciji Puruše
Saj vem, veliko si prebral iz čtiva Hare Krišne in berjetno še kar vneto bereše. Lepo.
Kako pa osebna izkušnja? Jaz nikjer ne vidim nobenih Puruš, ne preštevam bitij in nekako ne vidim zidov med različnimi svetovi. Sem jaz slep ali kaj? Boga vidim povsod okoli sebe. V vsaki dobri ali zli stvari vidim bleščavo božjega razodevanja in v vsem vidim izvrševanje popolnega božjega načrta. V njem pa ni prostora za delitve, preštevanje in citiranje fino zvenečih indijanskih, pardon indijskih imen. Vidim pa delitve v človeškem razumu. Bolj, ko ta razum želi slediti Bogu, več sranja počne na tem svetu, v hujše trpljenje se zapleta. Veš trpljenje je posledica nasprotovanja božjemu načrtu, ne pa sledenju.
Se strinjam. Vonj, tip, vid, sluh in okus so namenjeni dejavnemu svetu okoli nas. Njihov edini namen je služiti razumu, ki s pomočjo podatkov, dobljenih s čutili usmerja delovanje naših vreč špeha in vode. To, kar razum prepoznava, je zgolj elektrokemični model realnosti.Z materialnimi čutili se duhovnih objektov direktno ne da vidt.
Materialnim čutilom se nič ne razodene. Znova si bral, a izza tvojih besed ni izkušnje. Naj ti podam poročilo s terena. Različna "razodevanja" so neposreden prenos, mimo čutil. Vse te silne tehnike služijo spoznavanju še drugih oblik razodevanja in same narave razodevanja. Temu pa služi praksa. Tega ni v knjigah. V knjigah so samo približki, ki so precej daleč od resnice. Razum pač ne more opisovati delov popolnega razodevanja, ker pač presega njegov končni obseg. lahko ti opišem, kako priklicati nadangela Gabriela (ampak tega ne bom storil, ker mi etika tega ne dopušča), a težko najdem besede za opis doživetja. Tisto, kar bi napisal, je zgolj slab približek. In skoraj vsi zahodni mistiki ter okultisti se strinjajo glede opisovanja izkušenj. Mogoče zato pišejo (pišemo) v ugankah, alegorijah ali celo pesmih.Vsemogočnosti direktno razodene tudi materialnim čutilom
Bog je tukaj in sedaj povsod v vsem. Problem je samo, ker ga (jo) ne opaziš, ker si nepozoren. Nimaš izostrenega motrenja na vse. Mojster, ki me je uvedel, je rekel:Vsemogočnosti direktno razodene tudi materialnim čutilom
"Motrenje na vse je pretok iz tebe v vse in se vrača iz vsega v središče tvoje namere."
#32
Objavljeno: 14. december 2007, 14:25
..kdo te je pa uvedel???ce ni lih skrivnost??Mojster, ki me je uvedel, je rekel:
"Motrenje na vse je pretok iz tebe v vse in se vrača iz vsega v središče tvoje namere."
Frank Zappa
#33
Objavljeno: 14. december 2007, 14:43
#34
Objavljeno: 14. december 2007, 15:29
Boga se po Njegovi volji v tej dobi ne da spoznat mimo služenja Njegovemu Svetemu Imenu.Bog je tukaj in sedaj povsod v vsem. Problem je samo, ker ga (jo) ne opaziš, ker si nepozoren. Nimaš izostrenega motrenja na vse. Mojster, ki me je uvedel, je rekel:
"Motrenje na vse je pretok iz tebe v vse in se vrača iz vsega v središče tvoje namere."
Nitai Gouranga!
#35
Objavljeno: 14. december 2007, 17:47
Služenju? Saj Bog ni delodajalec, ki bi nam izplačeval mezdo v obliki svoje navzočnosti.Boga se po Njegovi volji v tej dobi ne da spoznat mimo služenja Njegovemu Svetemu Imenu.
Mene pa zanima, kako ti to veš? Imaš praktične izkušnje? Navedel si neko čudaško ime. Meni nič ne pomeni in nanj nisem naletel na svoji praktični poti. Sveta imena so različna, a samo v okviru poti, katero izbereš. Ampak filozofska razprava o tem je zgolj razprava, ki ne prinese rezultata. Jaz nisem ničemur služil, a nimam težav z doživljanjem božje navzočnosti. Čudovito je občutiti silnost božjega razodetja recimo na vrhu kakšnega hriba ali v gozdni tišini. Si kdaj neposredno izkusil spremenljivost in dinamiko fizičnega sveta? Si kdaj dopustil čutilom, da se izognejo definicijam razuma? Ali pa osredotočenje pozornosti? To so silno enostavne stvari, ki več povedo od vseh silnih bralnih značk. Veš, zgolj pot devocije je premalo za celovito izkušnjo. Bog ima rad ravnotežje in osrediščenje, a samo ena stran medalje je premalo. Treba je še kaj več ....
#36
Objavljeno: 17. december 2007, 08:50
Ja.Mene pa zanima, kako ti to veš? Imaš praktične izkušnje?
Kot sem že prej pisu, obstaja kategorična razlika med materialnim zvokom in Božjim Svetim Imenom, čeprav materialni zvok vseeno ni ločen od Božjega Svetega Imena. Bog ima neomejeno svojih Imen, ki nam jih po svoji volji razodeva, mi pa jih doživljamo v skladu z našim odnosom do Njih. Mi nismo tisti, ki določamo kaj Božje ime je in kaj ni in kakšna je Njegova potenca, mamo pa lahko tak ali pa drugačen odnos do Njega in v skladu s tem nam je manj ali pa bolj prijetno. Na svoji praktični poti si že naletel na Božje Sveto Ime, a Ga očitno (še) nisi (dovolj) prepoznal.Navedel si neko čudaško ime. Meni nič ne pomeni in nanj nisem naletel na svoji praktični poti. Sveta imena so različna, a samo v okviru poti, katero izbereš.
Glede na to, da hierarhično ni nihče niti enak, kaj šele višji od Boga, Ga lahko spoznaš oz. prepoznaš le po Njegovi volji, tj. le če se ti On razodene. Tolk kokr se Njegovi volji lahko predaš, tolk Ga lahko spoznaš.Veš, zgolj pot devocije je premalo za celovito izkušnjo. Bog ima rad ravnotežje in osrediščenje, a samo ena stran medalje je premalo. Treba je še kaj več ....
#37
Objavljeno: 17. december 2007, 18:06
Zahod je drugačen. Simbolni sistem, katerega nosimo v sebi, neposredno uporabljajo za transformacijo energije. Takšna metoda je do izvajalca brutalnejša, hitrejša, vendar ni primerna za vse značaje. Zgodovina pozna čedno število padlih magov. Rezultat je na koncu enak. Zato pa so Vede debeli špehi, a izvorna znanja zahoda so precej drobne knjižice.
Je pa danes tudi precej zahodnih metod, ki poskušajo uporabljati vzhodne tehnike (zlasti jogo). Nekaterim to prinaša rezultate, drugim ne.
Tvoj pogled na svet je klasični gnostični. Vse vidiš dvojno - materialno slabo : duhovno dobro. Jaz na stvari ne gledam tako. Dvojnost je samo zaradi dinamične narave sveta, kajti Bog ni razdeljen. Ni potrebe po tem. Nekatere napredne zahodne poti poznajo Jakobovo lestev - to je enostaven simbol, ki pojasnjuje, da je vse prepleteno in s slikovnim prikazom označuje etape na poti in pasti, ki te čakajo na tej poti. Elegantno in enostavno.
#38
Objavljeno: 18. december 2007, 08:47
Nauk Boga, ki se je v tej dobi pojavil z imenom Šri Krišna Čejtanja ni namenjen le tistim, ki živijo v Indiji, ampak vsem živim bitjem po celem svetu. Živa bitja v resnic nismo materija, torej nismo niti slovenci, niti indijci, niti američani itd., ampak smo večne duhovne duše, ki izhajamo iz enega in istega edinega Boga, Šri Krišne in smo tako Njegovi naravni večni sluge. Ker smo zavestna bitja, s svojo relativno svobodno voljo, jo lahko tudi zlorabimo in kot rezultat pozabimo nase in na svoj večni odnos z Bogom, ko se zmotno poistovetmo z materijo. Proces spoznanja Boga, ki nam ga je razodel sam Bog je edini preko katerega Ga lahko spoznamo. V tej dobi se Ga mimo služenja Njegovemu Svetemu Imenu ne da spoznat. Mogoče ti to še ne more bit jasn že zdej, a postopoma boš prišel do istega zaključka.Veš midva ne moreva priti na isto valovno dolžino. Ti imaš svojo predstavo, temelječo na vzhodnih simbolnih principih in v skladu z doktrino Gibanja za zavest Krišne. Gibanje za zavest Krišne temelji na devociji, oboževanju in branju Ved. Vzhodni principi se poti do Boga lotevajo drugače, kot zahodne. Nekje sem že napisal, da so vzhodne metode nežnejše, včasih položnejše in nikoli ne uporabljajo simbolov za preobrazbo zavesti. S simboli predstavljajo rezultate preobrazbe. te metode so zaradi svoje nežnosti silno prilagodljive in zato so tudi popularne. Združujejo duh eksotike in tujega z nežnostjo, ki prinaša vztrajnim rezultate.
Zahod je drugačen. Simbolni sistem, katerega nosimo v sebi, neposredno uporabljajo za transformacijo energije. Takšna metoda je do izvajalca brutalnejša, hitrejša, vendar ni primerna za vse značaje. Zgodovina pozna čedno število padlih magov. Rezultat je na koncu enak. Zato pa so Vede debeli špehi, a izvorna znanja zahoda so precej drobne knjižice.
Je pa danes tudi precej zahodnih metod, ki poskušajo uporabljati vzhodne tehnike (zlasti jogo). Nekaterim to prinaša rezultate, drugim ne.
Tvoj pogled na svet je klasični gnostični. Vse vidiš dvojno - materialno slabo : duhovno dobro. Jaz na stvari ne gledam tako. Dvojnost je samo zaradi dinamične narave sveta, kajti Bog ni razdeljen. Ni potrebe po tem. Nekatere napredne zahodne poti poznajo Jakobovo lestev - to je enostaven simbol, ki pojasnjuje, da je vse prepleteno in s slikovnim prikazom označuje etape na poti in pasti, ki te čakajo na tej poti. Elegantno in enostavno.
Da bi spoznal Boga ni nujno potrebno brati Ved, čeprav je to priporočeno, vsaj določen, zaključni del (Šrimad Bhagavatam), je pa potrebno, da imaš ustrezen častitljiv odnos do Njih, ker so to direktne besede Boga, nerazlične od Njega samega. V tej dobi, lahko po volji Boga, spoznaš Boga, le s predanim izgovarjanjem Svetih Imen Boga, drgač ne gre.
#39
Objavljeno: 18. december 2007, 09:20
No ja, gre tudi drugače. Predano izgovarjanje/petje svetih imen (ta postopek poznam kot japo) je le ena od tehnik. Če je tehnika prava in če se jo pravilno izvaja, se doseže rezultate, torej spoznanje Božanskega, pa naj bodo te tehnike vzhodne ali zahodne. Poudarek je na izvajanju tehnike, ne na tehniki sami.V tej dobi, lahko po volji Boga, spoznaš Boga, le s predanim izgovarjanjem Svetih Imen Boga, drgač ne gre.
#40
Objavljeno: 18. december 2007, 09:37
Ja, predano petje in/ali izgovarjanje Svetih Imen Boga je le ena izmed tehnik oz. oblik predaje Bogu, s katero se da spoznat Boga. Čeprav je dovoljeno in priporočeno, da se v tej dobi izvajajo tudi druge tehnike oz. oblike predaje Bogu, jih je potrebno izvajat skupi s predanim petjem/izgovarjanjem Svetih Imen Boga, drgač ne bojo dokončno učinkovite.No ja, gre tudi drugače. Predano izgovarjanje/petje svetih imen (ta postopek poznam kot japo) je le ena od tehnik. Če je tehnika prava in če se jo pravilno izvaja, se doseže rezultate, torej spoznanje Božanskega, pa naj bodo te tehnike vzhodne ali zahodne. Poudarek je na izvajanju tehnike, ne na tehniki sami.
#41
Objavljeno: 18. december 2007, 19:31
Ne uporabljaj besede Bog. Tako je rekel indijski modrec Šri Prabupada, ki je nauk razširil na Zahod, kjer se je zaradi eksozičnosti in zabavne strani (petje) lepo prijel. Vsaka udobna in vsaj na videz fina stvar se prime.Nauk Boga, ki se je v tej dobi pojavil z imenom Šri Krišna Čejtanja ni namenjen le tistim, ki živijo v Indiji, ampak vsem živim bitjem po celem svetu.
Ampak ni cel svet Gibanje za Zavest Krišne in ni edina resnica tista, katero je na Zahod razširil spreten možakar Šri Prabupada. Niti ni vsa modrost v Vedah. Obstajajo še druge modrosti, še druge poti in mnoge od njih so precej starejše. Petje je del duhovnosti mnogih duhovnih poti, prav tako oboževanje in branje ter kontemplacija. Ti imaš samo del izkušenj Hare Krišne, zdi se ti fino in veliko tega si prebral. A kot sem omenil, obstajajo druga znanja, druge poti in drugačni ljudje z različnimi izkušnjami. Mnogi s precej več prakse od tebe in morebiti precej bližje izkušnje božje navzočnosti.
#42
Objavljeno: 19. december 2007, 08:30
Nitjalila Pravišta Om Višnupad 108 Šri Šrila Bhaktivedanta Svami Maharadž (njegovi direktni učenci ga kličejo Šrila Prabhupad), je čisti nauk Gospoda Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhuja (Bog sam, v razpoloženju svojega najintimnejšega ljubimca) razširil po celem svetu ravno zaradi tega, ker je Gospod Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhu sam razglasil, da je njegov nauk namenjen vsem živim bitjem, po celem svetu in tako prikazal najvišje sočutje vsem živim bitjem po celem svetu. Vsa slava mu.Ne uporabljaj besede Bog. Tako je rekel indijski modrec Šri Prabupada, ki je nauk razširil na Zahod, kjer se je zaradi eksozičnosti in zabavne strani (petje) lepo prijel. Vsaka udobna in vsaj na videz fina stvar se prime.
Ampak ni cel svet Gibanje za Zavest Krišne in ni edina resnica tista, katero je na Zahod razširil spreten možakar Šri Prabupada. Niti ni vsa modrost v Vedah. Obstajajo še druge modrosti, še druge poti in mnoge od njih so precej starejše. Petje je del duhovnosti mnogih duhovnih poti, prav tako oboževanje in branje ter kontemplacija. Ti imaš samo del izkušenj Hare Krišne, zdi se ti fino in veliko tega si prebral. A kot sem omenil, obstajajo druga znanja, druge poti in drugačni ljudje z različnimi izkušnjami. Mnogi s precej več prakse od tebe in morebiti precej bližje izkušnje božje navzočnosti.
Če nekdo čistega nauka Gospoda Šri Krišna Čejtanje Mahaprabhuja ne sprejme, za kar ima seveda pravico, se na žalost samega sebe prikrajšuje za svoje najvišje zadovoljstvo.
Se strinjam, nedvomno obstajajo ljudje, ki so duhovno naprednejši od mene. Slava jim.
#43
Objavljeno: 19. december 2007, 13:01
Ampak ni cel svet Gibanje za Zavest Krišne in ni edina resnica tista, katero je na Zahod razširil spreten možakar Šri Prabupada. Niti ni vsa modrost v Vedah. Obstajajo še druge modrosti, še druge poti in mnoge od njih so precej starejše.
Kabalist, lepo povedano, všeč mi je tvoj zmeren ton.
Ton, ki ni absolutistično črno/bel, tak, ki dopušča drugačnost.
Petje je del duhovnosti mnogih duhovnih poti, prav tako oboževanje in branje ter kontemplacija. Ti imaš samo del izkušenj Hare Krišne, zdi se ti fino in veliko tega si prebral. A kot sem omenil, obstajajo druga znanja, druge poti in drugačni ljudje z različnimi izkušnjami. Mnogi s precej več prakse od tebe in morebiti precej bližje izkušnje božje navzočnosti.
Kar nam skuša MGD predstaviti je bhakti yoga (vsaj meni zgleda tako), ki pa niti pod razno ni omejena le na petje svetih imen.
Pravzaprav obstaja 64 pristopov k bhakti yogi, ne le petje svetih imen. Več o tem lahko najdemo v Bhakti Rasamrta Sinduh, Vedski klasiki, ki je biblija bhakti yoge (vsaj jaz jo tako dojemam).
Dočim v Vedski književnosti velja, da je osebni aspekt mogoče realizirati sle skozi Bhakti, to seveda ne pomeni, da drugi pristopi ne obstajajo ali da niso prav tako avtoritativni.
Trije aspekti Boga obstajajo, če vzamemo za merilo Vedsko književnost, in vsi tri aspekti so absolutni. Kako tudi ne.
Moja poanta je v bistvu strinjanje s teboj, Kabalist. Obstajajo druga znanja, druge poti, ki iskrenega aspiranta pripeljejo do realizacij. In prav je tako.
Niso vse poti za vsakogar in obratno.
LP
E.
#44
Objavljeno: 19. december 2007, 15:21
Maš prav, s tem, da v tej temi ne le bhakti joga na splošno, ampak najvišja oblika bhakti joge, ki jo je v tej dobi osebno predstavil sam Bog, Šri Krišna, ki se je v tej dobi tu na zemlji pojavil kot Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhu. Ta najvišja oblika bhakti joge, je po Njegovi milosti dostopna in priporočena vsakomur. Če jo nekdo odkloni, za kar ima seveda pravico, se na žalost prikrajšuje za svoje najvišje zadovoljstvo.Kar nam skuša MGD predstaviti je bhakti yoga (vsaj meni zgleda tako)
Nitai Gouranga!
(p.s. Bhakti rasamrita sindhu, ne sinduh . Glede na to, da je avtor te knjige Šrila Rupa Gosvami, direktni učenec Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhuja, boš pri njem sigurno najdu kej o posebnosti in neizogibnosti petja Svetih Imen Boga v tej dobi, med ostalimi neomejenimi oblikami direktne predaje Bogu).
#45
Objavljeno: 24. december 2007, 15:04
Kot je omenil E.C., več je poti in tudi sam priznavam vsem potem, katerih je končni cilj doživetje Boga (ali kakršen izraz za to pač uporablja - gre za sintaktične podrobnosti).Gospoda Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhuja (Bog sam, v razpoloženju svojega najintimnejšega ljubimca) razširil po celem svetu ravno zaradi tega, ker je Gospod Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhu sam razglasil, da je njegov nauk namenjen vsem živim bitjem, po celem svetu in tako prikazal najvišje sočutje vsem živim bitjem po celem svetu. Vsa slava mu.
Če nekdo čistega nauka Gospoda Šri Krišna Čejtanje Mahaprabhuja ne sprejme, za kar ima seveda pravico, se na žalost samega sebe prikrajšuje za svoje najvišje zadovoljstvo.
Ti mgd, si pač precej zavzet pristaš bhakti joge in z njo povezanim Gibanjem za zavest Krišne. Indijske besede ti dobro gredo od rok.
Ampak naj ti omenim, da vsi pomembnejši duhovni učitelji trdijo, da je njihov nauk namenjen vsem. Buda, Jezus, Mohamed in ostali enako trdijo. Pa še prav imajo. Ampak ne moreš trditi, da kdor ne sledi tvoji poti, ta ne more izkusiti najvišje zadovoljstvo. Pravzaprav ... čemu bi iskal zadovoljstvo? Čistih naukov je veliko, pravzaprav je učenje Šri Prabupade eno od mnogih in ne najbiolj učinkovitih, če sem čisto natančen. Do razsvetljenja vodi več krajših poti, a če sem pošten, ni pomembna dolžina, temveč primernost za značaj tistega, ki je na tej poti. Bhakti joga in z njo povezana verska organizacija je pač ena od poti, ki odgovarja določenim tipom ljudi in ta njihova pot ni v ničemer boljša ali slabša od poti, katere uberejo drugačni ljudje. Vrh gore je za vse enak. Zaplete se potem pri interpretaciji doživetja. "Krišnovec" bo pot in izkušnjo opisal s popolnoma drugačnimi besedami, kot recimo krščanski mistik. A če se poglobiš v oba opisa, dobiš enako bistvo. Saj tudi razni krščanski menihi pojejo, meditirajo in študirajo. Pravzaprav je njihova pot silno podobna bhakti jogi.
Torej ... pri poveličevanju svoje poti moraš biti previden, da ne zapadeš v podcenjevanje drugih. V to past radi padejo mnogi navdušeni začetniki. Iz njih govori intelekt in ne dejanska izkušnja.
#46
Objavljeno: 27. december 2007, 09:09
obstajajo ja in tudi avtoritativni so, a sami po sebi, brez povezave z bhakti, ne nudijo dosega najvišjega cilja, popolnega spoznanja Absolutne resnice, Boga. so pa lahko iz določenega vidika vmesni koraki na poti do čiste bhakti oz. popolnega spoznanja Absolutne resnice, čeprav niti ti niso vedno nujni in od Boga za vse priporočeni.Dočim v Vedski književnosti velja, da je osebni aspekt mogoče realizirati sle skozi Bhakti, to seveda ne pomeni, da drugi pristopi ne obstajajo ali da niso prav tako avtoritativni.
s pravilno izvajano gjana-jogo in/ali aštanga-jogo lahko le delno spoznaš Absolutno resnico, Boga.Trije aspekti Boga obstajajo, če vzamemo za merilo Vedsko književnost, in vsi tri aspekti so absolutni. Kako tudi ne.
ja, pripeljejo do realizacij, a delnih. popolno realizacijo Absolutne resnice, Boga, se ne da spoznat mimo brezpogojne predaje Njemu, tj. brez prakticiranja prave bhakti-joge. prava bhakti-joga je po milosti Boga dostopna in priporočena vsakomur. če jo nekdo odkloni ali le delno sprejme, se samega sebe in tudi druge (ker je slab zgled) prikrajšuje za svoje in od drugih Absolutno zadovoljstvo. je pa v tej dobi, po milosti Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhuja, vsem na voljo tudi najintimnejši, najprijetnejši ljubeč kontakt z Bogom.Moja poanta je v bistvu strinjanje s teboj, Kabalist. Obstajajo druga znanja, druge poti, ki iskrenega aspiranta pripeljejo do realizacij. In prav je tako.
Niso vse poti za vsakogar in obratno.
Nitai Gouranga!
#47
Objavljeno: 27. december 2007, 09:48
se strinjam, da ga lahko sprejmejo in izvajajo vsi, a končnega cilja, popolnega spoznanja Boga ne nudijo, so pa lahko za nekatere vmesni koraki na poti do tja.Ampak naj ti omenim, da vsi pomembnejši duhovni učitelji trdijo, da je njihov nauk namenjen vsem. Buda, Jezus, Mohamed in ostali enako trdijo. Pa še prav imajo.
ne trdim, da če nekdo ne sledi moji poti, da ne more izkusit najvišjega zadovoljstva, ampak, da če nekdo ne sledi poti, ki jo je Bog sam razodel za dosego Njega in s tem najvišjega zadovoljstva.Ampak ne moreš trditi, da kdor ne sledi tvoji poti, ta ne more izkusiti najvišje zadovoljstvo.
taka je tvoja večna narava.Pravzaprav ... čemu bi iskal zadovoljstvo?
čisti nauk je le tisti, ki je dan od Boga in tistih, ki so Boga po Njegovi milosti popolnoma realizirali. ja, Šrila Prabhupad je eden tistih, ki je v celoti realiziral Boga, zato lahko podaja čisti nauk.Čistih naukov je veliko, pravzaprav je učenje Šri Prabupade eno od mnogih in ne najbiolj učinkovitih, če sem čisto natančen.
mogoče do delnih razsvetljenj ja, a tudi ta so le kot stranski produkt dosežena hitreje in lažje s sledenjem nauka Gospoda Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhuja.Do razsvetljenja vodi več krajših poti
bhakti-joga je specifično delovanje pravega jaza vsakega živega bitja, ne njihovih materialnih teles in psih/značajev. seveda pa je potrebno materialno telo in psiho, dokler jih še imamo, na specifičen uporabljati kot inštrument v rokah pravega jaza za pravi cilj. ni pa tako ali drugačno materialno telo in psiha pogoj ali diskvalifikacija za izvajanje bhakti-joge. ta (bhakti-joga) je namenjena in od Boga najvišje priporočena vsem., a če sem pošten, ni pomembna dolžina, temveč primernost za značaj tistega, ki je na tej poti. Bhakti joga in z njo povezana verska organizacija je pač ena od poti, ki odgovarja določenim tipom ljudi in ta njihova pot ni v ničemer boljša ali slabša od poti, katere uberejo drugačni ljudje.
čeprav ostale poti niso slabe, ker le te slej ko prej pripeljejo nakam naprej, a kot že rečeno, končnega cilja ne nudijo, temveč so lahko v nekaterih primerih le vmesni koraki. vse te vmesne korake se da prehodit in spoznat hitreje in lažje, če slediš bhakti-jogo. zato je ta pot od Vsevednega in Vsemilostnega Boga priporočena vsem, ne glede na njihov materialni status. je pa res, da imamo od Boga dano tudi relativno svobodno voljo, s katero lahko to Njegovo ljubezen tudi odklonimo ali jo le delno sprejemo, a s tem se le samega sebe in druge prikrajšujemo za najvišji blagoslov, ki ga Bog hrani za nas.
lahko, da je enako bistvo, enaka substanca, en in isti Bog, a vseeno so razlike v globini spoznanja, glede na specifični proces in pravilnost izvajanja le tega.Vrh gore je za vse enak. Zaplete se potem pri interpretaciji doživetja. "Krišnovec" bo pot in izkušnjo opisal s popolnoma drugačnimi besedami, kot recimo krščanski mistik. A če se poglobiš v oba opisa, dobiš enako bistvo.
ko Bog iskrenim, naprednim krščanskim menihom razodene v "Oče naš" omenjeno "posvečeno bodi Tvoje ime" in kako se Ga služi, naravno začnejo izvajat bhakti jogo, oz. proces spoznanja Boga za to dobo. ni pa tako odvijanje poti nujno za vse. nekdo lahko začne služit Imenu Boga tudi če nikoli prej ni sledil krščanskega nauka.Saj tudi razni krščanski menihi pojejo, meditirajo in študirajo. Pravzaprav je njihova pot silno podobna bhakti jogi.
hvala za dobronameren nasvet, s katerim se strinjam. podcenjevanje česarkoli ni priporočeno, niti precenjevanje, torej napačno ocenjevanje. vse in vsakdo ima svojo naravno vlogo v Absolutu in vsemu je primerno dat ustrezno vrednost in spoštovanje.Torej ... pri poveličevanju svoje poti moraš biti previden, da ne zapadeš v podcenjevanje drugih. V to past radi padejo mnogi navdušeni začetniki. Iz njih govori intelekt in ne dejanska izkušnja.
Nitai Gouranga!
#48
Objavljeno: 27. december 2007, 15:05
Najbrž si mislil djana jogo. No, vsak joga sistem, katerega cilj je razsvetljenje, je tudi pot absolutnega spoznanja. Bhakti joga je pač pot oboževanja, predanosti (devocije), silno podobna meniškim redovom krščanstva (molitev, meditacija, petje, telesna vadba ipd.). Radža joga, Djnana joga, Aštanga joga ipd. so pač drugačne oblike z istim ciljem. Kot bio rekel, da so Gregorijanski menihi za duhovnost boljši od Cisterijancev. Eni in drugi sledijo istemu Bogu, častijo iste svete knjige, le tehnične podrobnosti izvedbe jih ločijo. Enako je s kabalističnimi šolami, tako je z jogami. Ne smeš kot fijakerski konj videti samo pot pred sabo. To je slabo za osebnostno rast. V nekem trenutku se boš itak znašel pred veliko dilemo, ko boš MORAL sprejeti vse druge poti, sicer boš obstal na mestu.s pravilno izvajano gjana-jogo in/ali aštanga-jogo
Prijatelj, znova fijakerska miselnost začetnika, ki misli, da je s svojo religijo edini zgrabil boga za jajca. Ko boš imel za sabo dovolj praktične kilometrine, boš moral drugače razmišljati ali pa sploh ne boš prišel v bližino božjega sijaja. Ostal boš tadaj in gonil svoj verski fanatizem naprej. Med bhaktami jih je kar nekaj, ki so precej nestrpni do drugih v stilu: "Saj so tudi druge poti, a samo naša je tista prava." Veš kako sem nekega dne pred leti odpravil tipa, ki se je imel za bhakto? Cel večer je moril s svojimi resnicami in nam postregel s prašadamom. Jaz sem šel v kuhinjo in v prašadam vsatvil dve rezini pršuta. Skoraj ga je kap. Nauk? Duhovnost se dela v glavi, pri sebi, mimo velikih teorij.ja, pripeljejo do realizacij, a delnih
Pa si prepričan? Si izkusil neposredno božjo prisotnost? Si se razsvetlil in si prepričan, da si edini, ki je razsvetljen? Jaz pa trdim, da lahko dokončno spoznanje dosežeš zgolj in samo skozi Jezusa Kristusa. Mi lahko oporekaš?je pa v tej dobi, po milosti Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhuja, vsem na voljo tudi najintimnejši, najprijetnejši ljubeč kontakt z Bogom
Motiš se, ker si zaslepljen s svojo vero Hare hare, Krišna, Krišna. Ko boš prišel dovolj blizu razsvetljenju, bodo tvoji miselni konstrukti, tvoje dogme odpadli kot gumbi z gat. Ko se boš moral soočiti s svojim osebnim peklom, boš doumel, kako majhen del milosti ti je dan. Vsak, ki se je dovolj približal Bogu, ta to VE in ne MISLI.popolnega spoznanja Boga ne nudijo
Pa si prepričan, da si preštel vse poti do Boga? Naj ti odgovorim. Nisi! Ti poznaš eno izmed mnogih. Kolikor je točk na krožnici, toliko je poti do Boga - torej neskončno. Tebi se dogaja Krišna, nekomu drugemu pa se Mohamed. In Bog je za oba enak in enako oddaljen - oddaljen je natanko za pot skozi pekel do nebes. Najprej moraš imeti jajca, da se soočiš s svojim peklom, kajti s tem dokažeš, da si vreden nebes. Ti pa še ne veš niti tega, kje se začne pekel. če bi to vedel, bi te kaj hitro minila volja do intelektualiziranja o poteh do Boga. Poudarjam - Bhakti joga je ena izmed mnogih poti, nič boljša in nič slabša od ostalih.da če nekdo ne sledi poti, ki jo je Bog sam razodel za dosego Njega
Dol mi visi za mojo večno naravo, saj sem ves čas obsijan z ličjo božje navzočnosti.taka je tvoja večna narava.
Nič ni dano od Boga zato, ker je vse od Boga. Bogu dol visi, če se dokoplješ pred njegovo obličje kot jogi. musliman, kristjan ali kabalistični mag. resnično, dol mu visi za tvojo neskončno malenkost, saj si prah in v prah se povrneš, če opraviš ali pa ne opraviš domače naloge, imenovane življenje. Jeben boš ti, ne pa kdo drug, če ti spodrsne kje na poti do spoznanja božje navzočnosti.ki je dan od Boga in tistih
Gospoda Šri Krišna Čejtanja Mahaprabhuja.
Meni omenjeni gospod prav nič ne pove, niti mi ne more nič dati. Zakaj? Ker pač hodim po drugi stezi. Morebiti malce strmejši, a zato težji. Sem pa nagrajen z boljšim razgledom. Meni se ne dogaja noben gospod, ker se mi mora dogajati motrenje božje navzočnosti. In s tem imam vrh glave dela.
Hm, spremeni nekaj imen in dobim katoliškega pridigarja, ki nikoli ne bo zaradi hrupa svojih prepričanj zaslišal tišino božje navzočnosti.vse te vmesne korake se da prehodit in spoznat hitreje in lažje, če slediš bhakti-jogo
V službi imena božjega se ni še nihče razsvetlil. Menihi niso nobene bhakte, temveč predani kristjani. In ti menihi ne najedajo s svojim prepričanjem. Nimajo časa za to, ker se potem ne morejo sončiti v siju božje pozornosti.
Si ali pa nisi razsvetljen. Druge dileme ni. A razsvetljenim dol visi za jogo, menihe, svete knjige in ostalo kramo. Ko si obsijan z Lučjo, pač ne potrebuješ iskati svetlobe, saj luč sije skozi tebe. Pred božjim obličjem z doživeto izkušnjo, da je Bog vse v vsem in da Bog skozi tebe sije v svet, ne potrebuješ preštevati pravih in delno pravih poti. Ko odvržeš kramo in navlako umskih špekulacij, ti dol visi za knjige. Ampak dokler ne veš, pač verjameš in vera je čustvena stvar, vezana na dejavni svet, katerega tlačiš. In zato je vera nepopolna. Nikoli ne moreš biti prepričan, da imaš prav, ker je izza sto ljudi sto čudi.a vseeno so razlike v globini spoznanja
Skratka, najprej potrebuješ praktične izkušnje, ne samo fino razpoloženje ob petju lepih pesmi. Spoznati moraš tudi temo noči, da lahko spoštuješ luč dneva. In v temo te dostavi vsaka delujoča duhovna pot. Ne moreš mimo svoje navlake, nabrane od rojstva pa do danes. POznam čedno število tehnik, kako spoznaš in očistiš zasebni pekel in verjemi mi, jebeno je do amena.
#49
Objavljeno: 28. december 2007, 08:40
s pravilno izvajano gjana-jogo in/ali aštanga-jogo lahko le delno spoznaš Absolutno resnico, Boga.
Śrīmad Bhāgavatam 1.2.11
vadanti tat tattva-vidas
tattvaḿ yaj jñānam advayam
brahmeti paramātmeti
bhagavān iti śabdyate
Translation:
Learned transcendentalists who know the Absolute Truth call this nondual substance Brahman, Paramātmā or Bhagavān.
Comment
The Absolute Truth is both subject and object, and there is no qualitative difference there. Therefore, Brahman, Paramātmā and Bhagavān are qualitatively one and the same. The same substance is realized as impersonal Brahman by the students of the Upaniṣads, as localized Paramātmā by the Hiraṇyagarbhas or the yogīs, and as Bhagavān by the devotees. In other words, Bhagavān, or the Personality of Godhead, is the last word of the Absolute Truth. Paramātmā is the partial representation of the Personality of Godhead, and impersonal Brahman is the glowing effulgence of the Personality of Godhead, as the sun rays are to the sun-god.
Less intelligent students of either of the above schools sometimes argue in favor of their own respective realization, but those who are perfect seers of the Absolute Truth know well that the above three features of the one Absolute Truth are different perspective views seen from different angles of vision.
by Swami Prabhupada
#50
Objavljeno: 28. december 2007, 09:08
Uporabniki, ki si ogledujejo to temo (0)
Člani: 0 - Gosti: 0 - Skriti člani: 0