ja, zdej si napisu isto, sam z drugimi besedami, sam to še ni to
če že uporabljaš besede iz Ved, pol bi blo dobr, da jih tud razumeš v skladu z Vedami, ne po svoji špekulaciji.
ja, atma, Brahman in Paramatma vsi spadajo v kategorijo večnega, ampak niso eno in isto. in jiva je samo drug izraz za atmo. jiva (živo bitje) se ne spreminja, kot si zgori napisu, oz. ti uporabljaš izraz jiva za nekaj drugega kot je to v Vedah. In duša ni Bog (Krišna).
jiva (atma, pravi-jaz), čeprav je večna, zavestna in zadovoljna, se inkarnira (zmotno poistoveti s subtilno (um) in grobo (telo) materijo) zaradi svoje želje po izkušanju materije. s to željo si omeji svojo naravno srečo. kaj je to drugega kot zloraba svoje volje (ok, lahko uporabim tudi izraz "manj pravilna uporaba" )? zakaj si želi sprobat materijo? ker v stanju svoje večnosti, zavestnosti in sreče še ni popolnoma zadovoljna, če ne služi Boga, Krišne. in če hoče to vrzel zapolnit z izkušanjem materije, si s tem le še pomanjša svojo srečo. če ne služi Boga ali si želi izkušat materijo si omeji srečo. kaj je to drugega kot zloraba svoje volje? a ni boljš, da služi Boga in je popolnoma srečna?
določeni duhovni učitelji ti res lahko usmerijo pozornost na pravega-sebe (atmo), na Brahman ali Paramatmo in s tem se res lahko dvigneš nad um in lahko opaziš, da so nekateri "krišnovci" še pod določenim vplivom tega, a dokler še ne dojameš/sprejmeš večne razlike med pravim-tabo, Brahmanom, Paramatmo in Krišno (kar "krišnovci" že v začetku), tvoje spoznanje še ni popolno in obstaja velka verjetnost, da se boš ponovno želel spustit v materijo, v nejasnost, v neprijetnost.
A mi lahko poveš kdo danes razume Vede razen tapravih duhovnih učiteljev...oziroma kdo lahko običnemu človeku najbolj preprosto razloži in pokaže pot do višjih duhovnih resnic...
Napisal sem, da obstajajo različne šole. To pomeni, da obstajajo različne interpretacije iz katerih izvirajo tudi različne religije...zato se mi ne zdi smiselno prepirati kaj kakšen izraz kje pomeni...še malo iz mojega slovarčka...potem pa sam pretolmači ali res ne razumem ali pa špekuliram. V bistvu je bilo že v zgornjih postih marsikaj pojasneno kdor je razumel določene detajle...
ADVAITA (sanskrt) Vedantistična sekta, to je, ne-dualistična šola vedanta filozofije, ki jo je ustanovil Sankaracharya, največji brahminski modrec v zgodovini. Drugi dve šoli sta Dvaita (dualistična) in Visishtadvaita; vse tri imajo za vedantistične.
ATMAN ali ATMA (sanskrt).
Vseobsegajoči duh, božanska monada; v eksoterični delitvi človeka na sedem členov, je to sedmi princip. Najvišja duša.
BRAHMA (sanskrt)
Tisti ki se uči, mora razlikovati med Brahmo, ki je srednjega spola in moškim stvarnikom iz kroga indijskih božanstev, Brahmo. Prvi Brahma ali Brahman je neosebna, vzvišena in ne-spoznavna duša sveta. Iz njenega bistva vse priteka in se zopet vse vrača. Je brez telesa, nematerialna, nerojena, večna, brez začetka in brez konca. Prežema in oživlja vse, tako najvišje božanstvo kakor tudi najmanjši mineralni delček. Po drugi strani pa Brahma, moški, najvišji "stvarnik", obstaja samo v svojem časovnem razodetju in med pralayo izgine; to se pravi, da časovno ni navzoč.
BOG - Veliko kozmično bitje, ki pooseblja dušo planeta, uteleša vse zakone in vse energije, ki jim vladajo ti zakoni; te energije tvorijo vse, kar vidimo in česar ne moremo videti...
DUŠA (ego, višji jaz, notranji vodnik, notranji Kristus, sin uma, sončni angel) - Povezovalno načelo med duhom in materijo, med Bogom in njegovo obliko. Daje zavest, značaj in kakovost vsemu, kar je izraženo v določeni obliki.
Tehnično gledano se duša ne poistoveti s telesom, ampak je to osebnost - Tridelno izrazno sredstvo duše na fizični ravni, sestavljeno iz mentalnega, čustvenega (astralnega) in fizično-etrskega telesa.
MANAS (sanskrt) Dobesedno "duh". Duhovna dejavnost, ki napravlja iz človeka inteligentno in moralno bitje, da ga loči od navadne živali. Ta beseda ima v določenem odnosu isti pomen kot "mahat". Ezoterično pa pomeni, če je brez kakšnih drugih oznak, človekov višji jaz, oziroma princip, ki se vedno znova uteleša v človeku. S posebno oznako pa se pri teozofih imenuje Buddhi-Manas, spiritualna duša, njen človeški zrcalni odsev pa je Kama-Manas.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ātman (Hinduism) - Wikipedia, the free encyclopedia
Jiva - Wikipedia, the free encyclopedia
Že iz teh dveh povezav lahko vidiš, da se uporablja različna terminologija v hinduizmu in budizmu...Torej če je v prevodu ATMA= duša potem je PARAMATMA= nadduša...kako je potem lahko atma in paramatma isto... Saj poznaš tisto zgodbico o dveh pticah kjer ena samo opazuje... V bistvu je lahko, ampak je treba vzeti v okvir celotno terminologijo in še ostale detajle...
Skratka ti pač uporabljaš terminologijo in tolmačenje iz svojih virov, jaz pa svojo iz mojih virov...Govoriš o služenju Bogu, obenem pa govoriš stvari, ki niso kompaktibilne s tem...Če bi poznal našo (človeško) evolucijo potem bi vedel, da so se nekatere duše na začetku prostovoljno odločile za inkarnacijo, nekatere ostale pa so jim sledile, da bi pomagali prejšnjim čeprav še niso bila primerna fizična vozila za njih (na začetku še ni bilo razvitega uma, bolj je bil instinkt oz. nagon)...ostale, ki pa tega niso hotele in so čakale na bolj primerna vozila (telesa), so bile pa zaradi časovnih ciklusov in določenih duhovnih zakonov, ki vladajo v vesolju prisiljena se inkarnirat. V Bibliji je to nakazan kot padec oz. izgon angelov iz raja...Torej se v tem primeru ne gre za noben greh. Lahko bi se tudi reklo, da zaradi svobodne volje niso hotele delat po višjem planu in jih je tisti zgoraj malo brcnil v rit, da so se zmigali...Šele kasneje je potem prišla delitev na sure in asure...Vsi veliki učitelji so se zavestno spustili v materijo, da bi pomagali svojim mlajšim bratcem. Služenje človeštvu je namreč služenje Bogu...in kar pomaga pri evoluciji človeštva je v skladu z višjim planom. Nekatera dela se lahko opravi samo na fizični ravni.